Välkommen som stugvärd till klubbstugan "PUMPEN" för skidklubben
Stugan ägs av orienteringsklubben och skidklubben tillsammans. Vi har delat upp ansvaret för att vara stugvärd efter säsong, vilket innebär att skidklubben ansvarar under vintersäsongen (v 40-12) och orienteringen under sommarsäsongen (v 13-39).
Klubbstugan bemannas av klubbens medlemmar enligt:
Stugvärdslistan här (Ligger nu uppe för 2024/2025).
Antal pass: Ni med ett barn i verksamheten gör ETT pass och ni som har två barn eller fler i föreningen gör TVÅ stugvärdspass under säsongen.
- Du ansvarar för att ordna fika efter tisdagsträningen samt städa stugan på torsdagen.
- Du ansvarar för att kontakta den familj som du är stugvärd tillsammans med inför din stugvärdsvecka, för att dela upp ansvar för vem som hämtar ut nyckel, handlar, bestämma tid för städning, osv.
- Du hämtar ut nyckeln från förra veckans stugvärdar, tex lämnas över på tisdagsträningen.
I stugan, på hyllan direkt till höger i skafferiet, finns en orange pärm märkt "stugvärdspärm". I denna finns viktig information om vad som ingår i uppgifterna så titta i denna!
Som stugvärdar är det ert ansvar att kontakta den du är stugvärd tillsammans med och sedan:
Tisdagar:
- Hämta stugnyckeln i god tid så att du kan öppna stugan strax före kl 18.00, så att de som ska träna kan lägga in sina saker. Räkna in ungefär hur många som tränar för att veta hur mycket fika som behövs.
- Handla på Hemköp till fikat – mer info om fikat i pärmen. Ni behöver inte ligga ute med pengar. Korsnäs IF Skidor bjuder barnen på fikat.
- Fixa fika klart till kl 19.00 när gula gruppen har tränat klart. De övriga grupperna slutar kl 19.30 och kommer då in och fikar. (Om de tränar vid Pumpen!)
- Plocka undan och snygga till efteråt! Städa det som behövs.
- Fyll på toapapper och pappershanddukar på offentliga toaletten på utsidan av klubbstugan.
- Kolla postlådan ute vid Sundbornsvägen. Lägg posten i respektive klubbrum.
Torsdagar:
- Städa stugan (omklädningsrummen sist om några duschar efter träningen).
- Torka rent i samlingssal, kök, kylskåp och kasta det som är gammalt.
- Dammsug och våttorka hela stugan inkl omklädningsrum, bastu, hall samt alla toaletter.
- Rengör samtliga toaletter.
- Töm samtliga papperskorgar och fyll på toapapper, tvål och pappershanddukar.
- Fyll på toapapper och pappershanddukar på offentliga toaletten på utsidan av klubbstugan.
- Fyll på rengöringsmedel och dylikt så att det finns i båda städskrubbarna. Lager finns i pannrummet i källaren dit nyckeln också passar.
- Se till så att det är ordning i stol- och bordsförrådet.
- Ta in posten och lägg in till respektive klubbrum.
Dörren vid omklädningsrummen används som entré! Försök att hålla den andra entrédörren låst för att underlätta städningen.
När aktiviteter pågår i stugan måste altandörren, som är nödutgång, vara upplåst.
Innan du lämnar klubbstugan se till att allt är stängt och att alla dörrar, även altandörren, är stängda och låsta.
OBS! Stugan hyrs ofta ut både vardagskvällar och helger. Det är en viktig inkomstkälla för klubbarna och det är därför mycket angeläget att det är ordning och städat!