Stugvärd
Välkommen som stugvärd till klubbstugan "PUMPEN" för skidklubben
Stugan ägs av orienteringsklubben och skidklubben tillsammans. Vi har delat upp ansvaret för att vara stugvärd efter säsong, vilket innebär att skidklubben ansvarar under vintersäsongen (v 40-12) och orienteringen under sommarsäsongen (v 13-39).
Klubbstugan bemannas av klubbens medlemmar enligt Stugvärdslistan här nedan (skapas på hösten vid terminsstart). Du ansvarar för att ordna fika efter tisdags- och torsdagsträningen samt städa stugan på torsdagen. Du ansvarar för att kontakta den familj som du är stugvärd tillsammans med inför din stugvärdsvecka, för att dela upp ansvar för vem som hämtar ut nyckel, handlar, bestämma tid för städning, osv.
Obs! Om man av någon anledning inte kan vara stugvärd den angivna veckan så är man själv ansvarig att byta med någon. Meddela den som du är stugvärd tillsammans med.
Saknas ditt telefonnummer eller är det felaktigt vänligen maila Madelene Klasila 072-209 77 67 eller maila Erika Lundberg erika.lundberg@ulfab.com.
Nytt för i år är att du hämtar ut nyckeln från förra veckans stugvärdar, tex lämnas över på tisdagsträningen.
I stugan, på hyllan direkt till höger i skafferiet, finns en orange pärm märkt "stugvärdspärm". I denna finns viktig information om vad som ingår i uppgifterna så titta i denna!
Som stugvärdar är ert ansvar att kontakta den du är stugvärd tillsammans med och sedan:
Tisdagar:
- Hämta stugnyckeln i god tid så att du kan öppna stugan strax före kl 18.00, så att de som ska träna kan lägga in sina saker. Räkna in ungefär hur många som tränar för att veta hur mycket fika som behövs.
- Handla på Hemköp till fikat – mer info om fikat i pärmen. Ni behöver inte ligga ute med pengar. Korsnäs IF Skidor bjuder barnen på fikat.
- Fixa fika klart till kl 19.00 när gula gruppen har tränat klart. De övriga grupperna slutar kl 19.30 och kommer då in och fikar. (Om de tränar vid Pumpen!)
- Plocka undan och snygga till efteråt! Städa det som behövs.
- Kolla postlådan ute vid Sundbornsvägen. Lägg posten i respektive klubbrum.
Torsdagar:
- Städa stugan (omklädningsrummen sist om några duschar efter träningen).
- Torka rent i samlingssal, kök, kylskåp och kasta det som är gammalt.
- Dammsug och våttorka hela stugan inkl omklädningsrum, bastu, hall samt alla toaletter.
- Rengör samtliga toaletter.
- Töm samtliga papperskorgar och fyll på toapapper, tvål och pappershanddukar.
- Fyll på rengöringsmedel och dyl så att det finns i båda städskrubbarna. Lager finns i pannrummet i källaren dit nyckeln också passar.
- Se till så att det är ordning i stol- och bordförrådet.
- Ta in posten och lägg in till respektive klubbrum.
- Lämna stugnyckeln till nästa veckas stugvärdar.
Dörren vid omklädningsrummen används som entré! Försök att hålla den andra entrédörren låst för att underlätta städningen.
När aktiviteter pågår i stugan måste altandörren, som är nödutgång, vara upplåst.
Innan du lämnar klubbstugan se till att allt är stängt och att alla dörrar, även altandörren, är stängda och låsta.
OBS! Stugan hyrs ofta ut både vardagkvällar och helger. Det är en viktig inkomstkälla för klubbarna och det är därför mycket angeläget att det är ordning och städat!
Telefonnummer till bokning av Pumpen är: 023-320 30. Nils-Olov Olsson sköter uthyrningen (telnr finns i pärmen)
Stugvärdslista våren 2023: